Dünya basını Türkiye'nin Kuzey Suriye harekâtını nasıl gördü?

Dünya basını Türkiye'nin Kuzey Suriye harekâtını nasıl gördü?

duruş gazetesi
duruş gazetesi
10 Ekim 2019 Perşembe 13:21
Dünya basını Türkiye'nin Kuzey Suriye harekâtını nasıl gördü?

Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyinde başlattığı harekat dünya basınında da geniş yankı uyandırdı. Amerika Birleşik Devletleri'nden (ABD) Rusya'ya kadar birçok ülkede gazeteler ilk sayfalarından harekâtı duyurdu.

'KÜRTLER YÜZ ÜSTÜ BIRAKILDI'

Amerikan basınında harekata yer verilirken 'Kürtler yüzüstü bıraktı' ifadelerini kullandı. The New York Times 10 Ekim günü çıkardığı gazetesinin ilk sayfasında "Türkiye silahlanırken bir müttefike ihanet" başlığına yer verdi.

The Washington Post'un manşete koyduğu "Türkiye Suriye'de Amerikan müttefiklerine karşı harekât başlattı" başlıklı haberde harekatın Trump tarafından Suriye'den çekilme kararı üzerine başladığı vurgusu yapıldı.

The Wall Street Journal ise ilk sayfasında "Türkiye ABD müttefikine saldırı başlattı" ifadelerini kullanarak, Trump'ın harekât için "kötü bir fikir" yorumu paylaşıldı.

INDEPENDENT'IN MANŞETİNDE

İngiltere'nin The Independent gazetesi de harekât haberini manşetten verdi. "Türkiye Trump tarafından 'terk edilen' Kürtleri hedef aldı" başlığıyla verilen haberde bombardımanın başlamasının ardından sivillerin bölgeyi terk ettiği bilgisi yer aldı.

The Times gazetesi ise harekâttan ilk sayfasında bahsetmedi.
 

'ERDOĞAN'IN ÇİRKİN SAVAŞI'

Fransa'da harekat haberine manşetten yer veren sol görüşlü Liberation gazetesi "Kürtlere karşı Erdoğan'ın çirkin savaşı" başlığını kullandı. Haberde, Ankara'nın Washington'un belirsizliğinden yararlanarak harekâta başladığı söylendi.

Le Monde gazetesi ilk sayfasında Barış Pınarı Harekatı'na dair yer ayırmazken Le Figaro gazetesi, "Erdoğan Suriye'deki Kürtlere karşı saldırıya geçti" dedi.

'TÜRKİYE'NİN SURİYE'Yİ İŞGALİ'

Halle kentindeki sinagoga yapılan saldırının gündemde olduğu Almanya'da Der Tagesspiegel gazetesi, harekâttan ilk sayfasında "Türkiye'nin Suriye'yi işgali" şeklinde bahsetti.

Die Welt gazetesi ise ilk sayfasında harekata yer vermedi.

İspanya'nın El Pais gazetesi habere "Türkiye Suriye'deki Kürt hedeflerine havadan ve karadan saldırdı" başlığını atarken, Avrupa Birliği'nin harekâtı durdurma çağrısını hatırlattı.

'KÜRT DOLAMBACI'

Rusya'nın Izvestia gazetesi de manşette yer verdiği haberde "Kürt dolambacı" kelimelerine yer verirken, Türkiye'nin Suriye'de başlattığı harekâtın sonuçlarının ne olabileceği yönünde soru soruldu. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.